Toggle
Dezbatere succesiune (moștenire)
– Certificatul de deces (în original)
– Actele de identitate, precum și certificatele de naștere (și actele de stare civilă,
unde este cazul) ale succesorilor / moștenitorilor / legatarilor (după caz)
– Actele de proprietate pentru bunurile ce au aparținut defunctului:
-acte de proprietate pentru bunuri imobile (terenuri, case, apartamente, locuri
de veci)
-acte de proprietate pentru bunuri mobile (autoturisme, etc).
-certificate de acționar, conturi bancare, etc.
– Acte care atestă datoriile și sarciniile moștenirii (pasivul succesoral) dacă acestea
există (obligații asumate de defunct pe baza unor acte juridice, cum ar fi plata
unui preț, etc, cheltuieli de înmormântare, cheltuieli pentru paza, conservarea și
administrarea bunurilor succesorale, cum ar fi inventarul, evaluarea, plata
custodelui/curatorului/executorului testamentar, etc).
– Testament (dacă este cazul)
– În procedura succesorală este nevoie de cel puțin doi martori, care se vor prezenta
la sediul biroului notarial, unde vor redacta olografic o depoziție din care trebuie
să rezulte că aceștia cunosc date personale referitoare la defunct și au cunoștință
de numărul și calitatea persoanelor cu vocație la succesiunea defunctului.
NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, dosarul succesoral se va completa și cu
certificatele de atestare fiscală emise de organele fiscale competente, iar în funcție de fiecare
caz (speță), notarul public va putea solicita să prezentați și alte documente necesare dezbaterii
succesiuni și dacă este cazul, va veni în sprijinul dvs. pentru obținerea oricăror documente
necesare dezbaterii procedurii succesorale.
Testamentul autentic
– Actul de identitate al testatorului (al persoanei care lasă testamentul).
– Copie după actul de identitate al legatarului (al persoanei în favoarea căreia se
întocmește testamentul) sau elementele necesare identificării acestuia. Legatarul
trebuie să fie desemnat personal de către dispunător și trebuie să fie o persoană
determinată sau cel puțin determinabilă.
– Acte de proprietate asupra bunurilor pe care testatorul le va lăsa prin testament
1. Actele de identitate ale vânzătorului și ale cumpărătorului. Actele de identitate
trebuie prezentate în original, iar dacă părțile sunt reprezentate prin mandatar, este
necesară prezentarea procurii încheiată în formă autentică. De asemenea,
persoanele căsătorite trebuie să prezinte certificatul de căsătorie si convenția
matrimonială (dacă aceasta există).
Dacă una din părți este persoană juridică se va prezenta:
– actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității
juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului
pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul
special, etc), certificatul de înregistrare fiscală,
– actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că
are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza
căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre
AGA/procură),
– dacă perosana juridică este o societate se va prezenta și un certificat
constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă
informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații
și administratorii societății
2. Actele de proprietate asupra terenului extravilan ce face obiectul vânzării.
3. Certificat de atestare fiscală emis de organul fiscal competent (aflat în termenul
de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate
bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află
înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează).
4. Actele care atestă îndeplinirea procedurii prealabile vânzării prevăzută de Legea
17/2014 (oferta de vânzare înregistrată la primărie și celelalte adeverințe, adrese
și avize prevăzute la art 11. din normele metodologice pentru alicarea Legii
17/2014), dacă vânzarea terenului extravilan nu reprezintă una din excepțiile
cărora nu li se aplică dispozițiile Legii 17/2014, cum ar fi: înstrăinarea între
coproprietari, soți, rude și afini până la gradul al treilea inclusiv sau în cadrul
procedurilor de executare silită şi contractelor de vânzare încheiate ca urmare a
îndeplinirii unor formalităţi de licitaţie publică, cum este cazul celor realizate în
cadrul procedurii de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă sau ca urmare a
apartenenţei imobilului la domeniul privat de interes local sau judeţean al
unităţilor administrativ-teritoriale.
5. Prețul de vânzare și modalitatea în care se efectuează plata.
NOTĂ : Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în
parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documente
Dacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală,
– actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură), – dacă perosana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății. 2. Actele de proprietate asupra terenului intravilan ce face obiectul vânzării. 3. Certificat de atestare fiscală emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează). 4. Prețul de vânzare și modalitatea în care se efectuează plata. NOTĂ: Pentru încheierea contractului de vânzare având ca obiect înstrăinarea unui teren situat în intravilanul localității este necesar ca în extrasul de carte funciară solicitat pentru încheierea actului să figureze că terenul este situat în intravilan. 5. Potrivit adresei înaintată de Camera Notarilor Publici Alba Iulia cu nr. 723/22.02.2019, la încheierea actelor notariale, având ca obiect înstrăinarea unui teren, iar în extrasul de carte funciară solicitat pentru încheierea actului, acesta are destinația de extravilan sau necunoscut, dar în realitate terenul este situat în intravilan, este necesar înainte de întocmirea actului, să se actualizeze destinația terenului conform realității în baza actului emis de Primărie și a documentației cadastrale după caz. NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documenteDacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală. – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură). – dacă perosana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
2. Actul de proprietate asupra apartamentului ce face obiectul vânzării. 3. Certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează). 4. Adeverința din partea asociația de proprietari din care face parte apartamentul. 5. Dovada achitării la zi a datoriilor pentru serviciile de utilități publice (respectiv a furnizorilor de utilități: apă, gaz, curent, etc). 6. Certificat de performanță energetică. 7. Prețul de vânzare și modalitatea în care se efectuează plata. NOTĂ : Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documenteDacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală, – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură). – dacă perosana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
2. Actul de proprietate asupra imobilului ce face obiectul vânzării. 3. Certificat de atestare fiscală emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează). 4. Dovada achitării la zi a datoriilor pentru serviciile de utilități publice (respectiv a furnizorilor de utilități: apă, gaz, curent, etc). 5. Certificat de performanță energetică. 6. Prețul de vânzare și modalitatea în care se efectuează plata. NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documenteDacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală, – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza
căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură), – dacă perosana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății 2. Actul de proprietate asupra imobilului ce face obiectul promisiunii de a vinde și respectiv promisiunii de a cumpăra. 3. Prețul de vânzare și modalitatea în care se efectuează plata prețului și/sau avansului din preț. 4. Termenul maxim la care se va perfecta contractul de vânzare în formă autentică. 5.Certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate). 6. Opțional la încheierea promisiunii bilaterale de vânzare-cumpărare dar obligatoriu la încheierea contractului de vânzare-cumpărare în formă autentică: Certificat de performanță energetică; dovada achitării la zi a datoriilor pentru serviciile de utilități publice (respectiv a furnizorilor de utilități: apă, gaz, curent, etc) și după caz, adeverință din partea asociația de proprietari (dacă imobilul este format și din construcii sau este un apartament); NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documenteDacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală, – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură), – dacă perosana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății
2. Actele de proprietate asupra imobilelor ce fac obiectul schimbului. 3. Certificat de atestare fiscală emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează). 4.În cazul în care cel puțin unul dintre imobilele ce face obiectul schimbului este compus din construcții sau este un apartament, este necesar să se prezinte dovada achitării la zi a datoriilor pentru serviciile de utilități publice (respectiv a furnizorilor de utilități: apă, gaz, curent, etc) și după caz, adeverință din partea asociația de proprietari. 5.Cuanumul sultei și modalitatea în care se efectuează plata acesteia (doar în cazul în care între bunurile care fac obiectul schimbului nu există echivalență și copermutanții stabilesc compensare acesteia prin plata unei sume de bani numită sultă de către partea a cărui bun are o valoare mai mică). NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documenteDacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală, – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură), – dacă perosana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
2.Actul de proprietate al imobilului asupra căruia se instituie dreptul de ipotecă. 3. Certificat de atestare fiscală pe numele proprietarului emis de organul fiscal competent (aflat în termenul de valabilitate și care să ateste că sunt achitate toate obligațiile de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul imobil). NOTĂ: Pe lângă documentele mai sus enumerate, în funcție de fiecare caz în parte, notarul vă poate solicita să prezentați și alte documente.Dacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului
pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală. – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură) – dacă perosana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății. 2. Actul de proprietate asupra imobilului.Dacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală. – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură). – dacă perosana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
2.Actul de proprietate asupra autovehicului. 3. Cartea de identitate a autovehicului.Dacă una din părți este persoană juridică se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală, – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură), – dacă perosana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății.
2.Actul de proprietate asupra imobilului.Dacă mandantul (perosana care împuternicește) este o persoană juridică atunci se va prezenta: – actul constitutiv al persoanei juridice si dovada dobândirii personalității juridice (certificatul de înregistrare al persoanei juridice la registrul comerțului pentru societăți, certificatul de înscriere a asociației sau a fundației în registrul special, etc), certificatul de înregistrare fiscală. – actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice și dovada că are dreptul de a încheia actul pe seama persoanei juridice sau actul în baza căruia a fost împuternicit să reprezinte persoana juridică (hotărâre AGA/procură). – dacă perosana juridică este o societate se va prezenta și un certificat constatator emis recent de Oficiul Registrului Comerțului care să cuprindă informațiile referitoare la societate, cum ar fi: denumirea firmei, sediul, asociații și administratorii societății
2. Copie după actul de identitate al mandatarului (al persoanei împuternicite). 3. Alte acte, în funcție de specificul fiecărei procuri (acte de proprietate, extrase de carte funciară, carte de identitate autovehicul, etc, în funcție de conținutul procurii).© All rights reserved